Dag 8, ett ögonblick.

Ett ögonblick som jag minns väldigt väl är första gången jag var utomlands.
Det var nu i somras, 2010. juni. Med Elin. Vi hade taggat upp varandra som fan
innan. Hon haade ju varit utomlands massa gånger innan men inte jag.
Och hon försökte få mig att förstå, hur det var. Försökte beskriva så gott hon kunde.

När vi satt uppe i luften där i flygplanet och det började sakta stiga nedåt för landning
så kände jag ruset i kroppen. Jag ville bara springa av planet och smaka på den utländska luften.
När planet äntligen landade så skyndade vi oss av, hämtade våra väskor och sedan ut ut ut mot utgången.



Jag kommer aldrig glömma det ögonblicket när jag kom ut igenom dom dörrarna.
Luften slog emot mig, den varma kvava fuktiga annorlunda luften. Jag sög i mig allt på en gång.
Sedan palmerna, herregud jag var så fascinerad. Jag rörde vid dom och kollade på Elin som såg
jätteroad ut över min reaktion. Alla människorna.. språket, ja allt! Allt var ju nytt och allt var så underbart.

Jag blev så glad att jag fick konstiga krafter. Den mega tunga väskan som jag gått och släpat runt på
som var så tung och som jag helst bara ville slänga åt helvete
lyfte jag nu rätt upp i luften och kastade runt den
ovanför mitt huvud. Haha den var lätt som en fjäder och allt kändes underbart =)





Längtar redan tills nästa gång jag ska tillbaka. 95 dagar kvar♥

Kommentarer
Postat av: linn

bilden med resvaskan var den harligaste bilden jag sett pa lange :D

2011-01-29 @ 07:38:20
Postat av: Emma Staaf

Åh, det är verkligen härligt att resa utomlands till ett varmare land! :)

2011-01-29 @ 08:34:28
URL: http://emmastaaf.blogg.se/
Postat av: madde

De nbilden vid stranden får mig att längta till sommaren x)

2011-01-29 @ 08:35:29
URL: http://madeleinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0