♥ Dag 27 – Min favoritplats

Min absoluta favoritplats är i Torstens stall!
Det ligger typ lite utanför Nol..
På landet. Stort fint stall, stort ridhus, paddock..
Och så den lägenheten hon hyrde förr.. som låg ovanpå ridhuset.

Jag brukade komma dit på sommaren och stanna i flera dagar.. Ville aldrig åka hem!
I köket var det stora fönster med utsikt över ridhuset där man kunde sitta och dricka
morgon kaffet samtidigt som man kollade på en ridlektion.

Det var inte alltid alkohol inblandat men oftast. VIN är våran grej. Vinet "Leva" åå vad jag minns.
Vi hade alltid en bag in box som vi satt och smuttade på, kina puffar var ett måste och tortilla chips med
ostdipp till.. Där har vi det ultimala. Och jag tyckte alltid att mina kläder var så obekväma så jag lånade alltid
Torstens mjukisar och någon stor ful t-shirt.. Så satt vi där och såg på idol (eller liknande), drack oss berusade
och mumsade i oss av godheterna.. Sedan gick vi upp i lagom tid dagen efter och tog våran älskade morgoncigg
tillsammans.

Sedan bar det ut i stallet, släppa in släppa ut hästar, fylla på vatten, rida och ha kul.
Gå runt osminkade och vara allmänt fula. Sedan blev det miljoner turer på fyrhjulingen över ängar och
gupp tills vi blev alldeles utmattade och slängde oss i gräset för ännu en cigg..

Ja det var verkligen underbara tider!
Synd att hon inte har kvar sin häst så att vi har en anledning att åka dit mer..
Men någon gång blir det säkert av igen =)
Det tror jag allt!






Kommentarer
Postat av: Emma

sv: åh den låten e ju bra :)

2011-02-18 @ 16:15:57
URL: http://shoetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0