sjukaste

Har nyss kommit hem efter den sjukaste kvällen på länge!
Jag jobbade kvällen som sagt. Och ALLTID när jag slutar sent så får jag springa
till bussen när tåget rullar in till göteborg. Och med väldigt liten marginal så brukar jag hinna med.
MEN idag gjorde jag inte det. Så jag ringer Tim och berättar att jag missat bussen.
Och han säger inget mer än vad tråkigt. Och jag frågar om han kan hålla sig vaken tills jag kommer
med nästa buss. Men han låter osäker. Och paranoid och mörkrädd som jag är så vågar jag inte åka dit
så jag bestämmer mig för att ta en öl med Tim Fält och Sara som jag vet sitter på någon krog breve kellys.


Haha lite komiskt att JAG bestämde mig för att ta EN öl.. ha ha ha.
Det blev ju några till. Och det roliga är att detta är en söndag.
Vi tog några till och några till.
Sen går vi ut och röker och träffar på en gammal man som ser as ball ut!
Det visar sig att gubben är ifrån new zeeland och fascinerad som jag är så börjar jag snacka och fråga honom massor! Han har med sig en as ball jamaican snubbe med dreads som vi också börjar snacka med.

Det slutar med att dom sätter sig med oss vid vårat bord och är as härliga!
Sen stänger denna krogen och vi drar vidare till Stars and bars som jag aldrig vart på förut.
Det var helt okej men pengarna var slut men snäll som new zeeländaren är så bjuder han hela laget på bärs.
Och klockan börjar ticka. Helt plötsligt så kommer jag på att FAN det är ju söndag! Hur ska jag komma hem?
Kollar upp busstider och inser att sista bussen gick kvart över tolv. Helvete..
Gubben som heter Frank är så snäll så han erbjuder mig att åka med i en taxi med jamaicanen och honom så jag kommer hem och dom betalar. Jag blev osäker..

Vågar man verkligen åka med främlingar så?
Men desperat som jag var så gjorde jag det.
De var absolut ingen fara och jag hade tim med mig i luren hela tiden gömd i halsduken.
Så nu kom jag precis insnubblandes i tims hus och folket undrade nog vart fan jag varit.
Men med svansen mellan benen smög jag ner för trappan och la mig i sängen bredvid pojken min.
Nu sitter jag och flinar lite för mig själv. Hallå en söndag? Haha det är sånt här jag gillar.


Living the life. Precis som man vill.

Pöss


(Gammal bild från i somras)


Kommentarer
Postat av: Hannie

Fan vad härlig kväll :D !

Sån älskar jag när man gör oväntade grejer och kanske känner sig lite alkis npå en söndag. Jag älskar sånt !

2010-10-04 @ 11:32:17
URL: http://tanttrosor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0