Day 01 - Introduce yourself

Hej på er allihopa :D
Jag kanske ska presentera mig själv.
Det har jag nog inte gjort här i bloggen förut.

Jag heter Caroline, men kalla mig för Carro.
Dom enda som får kalla mig Caroline är min familj och mina släktingar, lärare osv.

Jag är 19 år gammal född 91. Jag började i skolan när jag va 5 år gammal så jag har
alltid varit ett år yngre än mina klasskamrater och kompisar. Jag har alltså tagit studenten,
varit på bal och börjat jobba. Jag läste djurvård på gymnasiet, gick på naturbruksgymnasiet
Strömma. Men har mest jobbat inom vården sen jag slutade. Just nu jobbar jag i kungsbacka
på Signes hus som timvikarie.

När jag var yngre blev jag faktiskt mobbad i skolan, tro det eller ej.
Jag blev retad från 3:e klass till 9:onde klass.
Jag blev retad för mina öron, dom tyckte jag såg ut som dumbo, som en apa osv.
Jag hade även glugg mellan framtänderna (vilket jag fått bort nu efter att ha haft tandställning)
Och den tyckte folk var super ful och passade på att reta mig ännu mer för mongo, osv.

Men det är oftast barn som blivit mobbade som blir de starkaste personerna sen när dom växer upp.
Och då säger jag OFTAST. Man har inte alltid den turen. Jag hade den turen, i dagens läge låter jag
INGEN sätta sig på mig, jag låter ingen ens försöka dominera över mig, jag ska alltid ha övertaget
och har det med stil. Är det någon som är tyken så ÄR jag tyken tillbaka, det finns ingen som kan komma med sånna svar på tal tillbaka som jag, är det någon som slår, så SLÅR jag tio gånger tillbaka. Och är det någon vän som är i knipa, som blir slagen, retad osv så vill ni inte veta vad jag gör med dessa personerna.

Jag har alltså gått från att vara en jätteliten, blyg, mobbad tjej som aldrig vågade öppna munnen och
säga ifrån. Till en stark person med självförtroende, högt temperament som ALLTID säger ifrån.

Är rätt stolt över mig själv trots allt =)
Sen har jag ju en pojkvän också som jag älskar över allt annat.
Tim heter han och är 20 år. Det är han som får min mesta uppmärksamhet och tid eftersom
att vi bor tillsammans och jag trivs på det sättet.

Jaaahaapp.. kommer inte på så mycket mer.
Är det något ni vill veta så FRÅGA!



Kommentarer
Postat av: Hannie

Nu äntligen vet jag vem du är ;D haha

2010-11-30 @ 18:20:10
URL: http://tanttrosor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0