Klostergården

Åååh nu när jag väl är inne på nostalgi så kan jag lika gärna fortsätta!
När jag var liten, jag var typ kanske nio år så åkte jag och min storebror alltid iväg två veckor varje
sommar på kollo (sommarläger typ). Det var helt underbart!


Kommer ihåg första gången jag fick hem blanketten i brevlådan. "Klostergården" ? Vill mamma skicka iväg mig på något jävla kloster eller? Nej nej! Inte alls. Det heter så för att det typ är ett gammalt kloster eller något. Jättefint iaf! Låg precis vid havet med små söta röda stugor och byggnader.

Jag trivdes så himla bra där och hittade hur många vänner som helst som jag har kvar än idag.
Vi var ett speciellt gäng som alltid åkte dit på sommrarna och bodde tillsammans i stugan.
De jag minns bäst är Izabella, Karolin och Rebecca Modig. Dom tre tjejerna glömmer jag ALDRIG.
Jag och Izabella blev ju bästisar tillslut och umgicks dag som natt även utanför detta lägret.
Vet inte riktigt vad som hände sen.. eller JO! Haha nu minns jag. Mamma ville inte att jag skulle umgås med henne mer för att hon påverkade mig negativt. Sjukt egentligen med tanke på att det var jag som var den vilde. Det var jag som ville dricka alkohol och röka redan vid 12 års ålder. Izabella hade alltid mkt emot sånt!
Men men tråkigt som fan så har vi tappat kontakten, men det känns som att vi börjar få upp den igen? Kul när man stöter på varandra ute på krogen lite då och då :)



Karolin kom jag också väldigt nära. Hon blev nästan som en mamma för oss alla. Hon var den som var mest mogen och ansvarsfull. Vi umgicks också en hel del men även det dog ut.. Nu har jag inte ens kvar hennes nummer. Vet knappt om människan lever? Hade vart kul att ses någongång..



Och Rebecca.. shit jag minns henne som igår hur hon såg ut på den tiden.. kort brunt hår och osminkad. Med sina gigantiska regnstövlar och regnkläder. Fan vad kul vi hade! Och nu har hon växt och blivit så stor och vacker så jag knappt fattar att det är samma människa. Vi har ändå bäst kontakt av oss tre men vi umgås inte direkt.. det är också synd.

Jag hatar att man växer ifrån sina vänner. Jag hoppas att dom jag har nu inte försvinner.. Jag vill ha kvar dom och jag tänker kämpa! Men det sägs ju att dom som man lär känna under gymnasiet och fortsätter umgås med efteråt har man kvar hela livet. Jag tror nog faktiskt på det! Fan vad grymt.. isåfall ska du få vara brudtärna på mitt bröllop Hannie! <3

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Izzey

Aaw ^^ Fan va minnerna kommer tillbaka när du nämde Rebeccas regnkläder haha!

2010-01-21 @ 21:42:15
URL: http://izzabilly.blogg.se/
Postat av: Izzey

Aaw ^^ Fan va minnerna kommer tillbaka när du nämde Rebeccas regnkläder haha!

2010-01-21 @ 21:42:41
URL: http://izzabilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0