Oslo

När jag började närma mig Oslo så blev jag helt förvånad. Det är en helt fantastiskt vacker stad!
Man fick verkligen en utomlandskänsla, trodde det skulle kännas precis som sverige men icke!



Sen när jag gick av bussen och möttes av Åmåls glada fejja kunde jag inte bli annat än överlycklig.
Hon följde mig till Montebello som området hette där jag skulle på intervju.
Det tog ett litet tag innan vi hittade och fick tillsist bli hämtade av han som skulle intervjua
för att vi gick fel, haha pinsamt men de är inte lätt att vara ny i en stad.
Det var ett skit mysigt ställe. Ett gym med en jättestor bassäng i mitten och träningsredskap runt om bassängen.
Jättestora fönster överallt med världens utsikt över vatten och allt möjligt.



Intervjun gick jättebra och han pratade hela tiden med mig som om jag fick jobbet.
"nästa gång du ska hit så kan du gå den och den vägen så blir de enklare"
Osv.. Får svar på måndag om jag får jobbet eller inte..
Det dåliga är att de bara var deltid. och inte heltid som jag hade hoppats på..
Ska man bo och jobba i norge så måste man nästan ha heltid för att få de att gå runt.
Så har bombat in cvn idag och ska fortsätta imorgon så hoppas jag på ett jobb till, har jag två deltid
eller ett heltid så blir det perfekt! =)

Efter intervjun så gick vi och handlade på dom mysiga gatorna.
Jag köpte mina älskade fiskekaker, chips och bröd. Älskar norsk mat!



Sen gick vi hem och gjorde tacos, badade skumbad och sen slängde vi oss på soffan helt döda.
Sen kom Frida hem från jobbet (hon och Åmål bor ju tillsammans) jättetrevlig tjej!!





Nu ligger åmål i sängen och jag på en madrass precis jämte och har det allmänt mysigt.
Får riktig strömmakänsla av det hela. As nice! Imorgon ska åmål jobba till halv två så får väl
se vad jag hittar på för äventyr under dagen! haha woop woop.

Puss & Klem från Norge och mig<3

(har ingen kamera med mig så de får bli webcam bilder, ni får stå ut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0