aoooouuuhh

22:30 hör jag pistolskott utanför fönstret.
Eller först var jag osäker på om det var smällare eller inte.
Blev osäker och frågade mamma, hon sa att det var pistolskott.

Några sekunder senare hör vi någon skrika "aaaaaj aaaaaj" "hjäääälp!"
Kollar ut genom fönstret och ser en kille stapla runt helt yr i bollen mitt i vägen.
Han håller sig i sidan så man ser att han e skjuten. Sen efter en stund sätter han sig på en bänk
och skriker "ring ambulans!!" "hjälp mig" Så jag skyndade mig och ringde 112.
Förklarade vad som hade hänt och vart han befann sig.


Dom sa tack för att jag ringde och att ambulans och polis nu var påväg.
Killen faller ner från bänken ner på marken och ligger nästan orörlig.
Sen kommer det en kille till som också är skjuten och lägger sig bredvid sin vän.
Dom skriker tillsammans och man hör riktigt hur ont dom har.


Sen kommer 5 polisbilar och 2 ambulanser.
Och MASSA folk.
Folk grät och skrek och jag kände mig helt paralyserad.
Kan inte fatta att det hänt.
Sånt här händer bara på film! Det är ju sjukt att det sker utanför mitt fönster.


Får väl höra på nyheterna imorgon vad dom säger..

Sjukt detta är andra gången på en månad som jag blir tvungen att ringa 112.

ÅÅÅH pallar inte.
Vill flytta nu.
Till ett litet gulligt hus på landet med mamma.
Det hade vi gillat<3


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6942929.ab



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0